Cara Penjagaan Premium Beautiful

Kisah bermula apabila seorang client saya, yang dah miliki Long Girdle(beli daripada agent lain), kemudian contact saya sebab nak tambah piece lain iaitu nak beli Long Bra pula.

Borak punya borak, dia cakap Long Girdle yang dia baru beli beberapa bulan tu dah mula mereput, koyak sana sini. Saya pun risik-risik lah bagaimana cara dia jaga dan cuci Premium Beautiful nya tu. Rupa-rupanya, tengok lah jawapannya... hehe



Alhamdulillah setakat ni my clients yang lain tiada masalah PB baru pakai beberapa bulan jadi rosak. Sebab mereka semua mengikut cadangan saya yang hanya gunakan Premium Beautiful Natural Wash (PB Wash) untuk cuci PB.

PB Wash ni memang khas untuk cucian Premium Beautiful dan juga sesuai untuk pakaian-pakaian yang eksklusif yang memerlukan extra care. PB Wash membantu dalam memastikan PB anda bersih, lembut dan memberi haruman yang menyegarkan. Penggunaan PB Wash juga dapat mengelakkan fabrik PB daripada mengecut, meregang mahupun luntur warna.


Untuk mencuci PB, anda hanya perlu gunakan cucian tangan. Dilarang menggunakan mesin basuh kerana sikhuatiri boleh mengakibatkan struktur PB seperti tetulang patah/lari kedudukan dan fabrik boleh rosak seperti koyak/tercarik.

Cara-cara menggunakan PB Wash:
  1. Tuangkan 1-2 penutup botol PB Wash ke dalam air dan rendamkan PB you all. Dilarang sama sekali untuk masukkan apa2 peluntur tambahan ke dalam air rendaman PB Wash!
  2. Bersihkan secara lembut pada bahagian yang kotor selama 15 minit.
  3. Bilas sekurang-kurangnya 3 kali dengan air bersih. (Jangan perah pulas-pulas kasar dengan tangan).
  4. Anda boleh juga gunakan tuala yang kering dan tekapkan pada PB yang dah dibilas tadi untuk menyerap semua kandungan air.
  5. Kemaskan bentuk pakaian dalam kepada bentuk asal.
  6. Keringkan PB anda di tempat yang berangin(seperti bawah kipas) dan kering serta jauh daripada sinaran matahari (Sinaran matahari boleh mengganggu fungsi FIR yang terdapat pada PB).
 
Tips:
  1. Perhatikan air rendaman, kalau keruh semacam, tu petanda toksin dari badan anda telah dikeluarkan. Keadaan ini normal terjadi untuk pada awal-awal pemakaian PB. Lama kelamaan, bila dah berkurang toksin dari badan, air rendaman PB akan jadi jernih jeee.
  2. Jangan sesekali seterika PB untuk tujuan nak cepat kering yaaa


Kesimpulannya, PB ni kalau kita jaga betul, memang boleh tahan sehingga 10 tahun pun dalam keadaan yang sama macam pertaman kali beli dulu.

Untuk anda yang bakal memiliki PB, pastikan anda dapatkan juga PB Wash ya. Elakkan sama sekali menggunakan detergant lain kerana ini boleh merosakkan fabrik dan juga fungsi FIR pada PB.
 
Nak dapatkan PB Wash anda? Whatsapp terus no di bawah ya
 
Fateha Fatin
+6013 7706136
 

No comments:

Post a Comment