Punca nafas berbau dan cara atasinya

Masalah mulut atau nafas berbau merupakan perkara yang agak serious sebab setiap hari kita perlu berhadapan dengan orang. Bersekolah, bekerja, jumpa client dan sebagainya. Bayangkan lah disebabkan nafas kita yang berbau, membuatkan orang sekeliling tidak senang, dan tak nak dekat-dekat dengan kita. Lagi parah kalau suami yang tegur! haaaa macamana tu?
 
Puas dah gosok gigi sekerapnya dan spray khas ke dalam mulut untuk atasi masalah ni. Tapi tetap menjadi-jadi. nak tahu tak apa dia antara punca masalah mulut/nafas berbau ni? Antara punca-puncanya ialah
  1. Bakteria di dalam mulut
  2. Kekurangan air liur
 
Bakteria terhasil akibat sisa makanan yang tidak dibersihkan dengan baik terutama di celahan gigi dan celahan poket gusi. Apabila bakteria ini terperangkap, akan merembeskan hasil perkumuhannya dan meninggalkan bau yang tak bes ke dalam mulut kita. Selain daripada tu, sekiranya uols mengalami masalah gusi dan gigi juga menyebakan nafas berbau akibat poket gusi yang lemah dan suka dibersihkan.
 
Seterusnya, kekurangan air liur pula menyebabkan air liur menjadi likat dan sukar untuk membilas mulut dna menjurus kepada pertumbuhan bakteria dalam mulut. Sebagai contoh, semasa kita tidur, rembesan air liur adalah kurang. Oleh sebab itu, bau mulut selepas bangun tidur memang kurang enak.
 
Sekarang uols dah faham kan serba sedikit punca masalah bau mulut/nafas berbau ni?
 
Saya nak suggest anda untuk cuba atasi masalah ni dengan hanya menukarkan ubat gigi biasa uols kepada Ubat Gigi Marine Essence yang mempunyai sifat anti bakteria nya ini. Ia akan bantu membersihkan mulut dan kesegaran bau pudinanya memberikan anda nafas yang segar sepanjang hari!

Say NO to Nafas Berbau!
 

 
 

 
 
Jangan biarkan diri jadi penunggu. Dan bersedih sebab orang sekeliling dok jauhkan diri daripada anda dek hanya kerana masalah nafas berbau! Parahhhh. Dapatkan segera ubat gigi Marine Essence. Pakat guna seisi keluarga.

 
Harga Ubat Gigi Marine Essence: RM 22
Postage PERCUMA dengan setiap pembelian 2 tiub ke atas

 
Fateha Fatin
+6013 7706136
 

No comments:

Post a Comment